Az Aulea Alkotóműhely bemutatja: Body Building és Body Studies 3.0. premier

november 10, 2013

itt: Események,Performances

Sok szeretettel várunk benneteket november 24-én és 25-én a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorházba Body Building és Body Studies 3.0. című darabjaink bemutatójára!

Kulcsár Noémi és Juhász Kata koreográfiái, a Body Building és a Body Studies 3.0 – egy est keretében

Sok szeretettel várjuk Önöket/ várunk benneteket 2013. november 24-én (vasárnap) és november 25-én (hétfő) 20.00.-kor az Aulea Alkotóműhely szervezésében a Body Building és a Body Studies című előadások bemutatójára a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorházba (II.kerület, Budapest, Jurányi u. 1-3.).

Kulcsár Noémi és Juhász Kata koreográfiái az elmúlt évtizedekben a művészetelméletben megélénkült, a TEST-ről szóló diskurzusba illeszkednek. Anélkül reflektálnak a testben való létezés, a testhez való viszonyunk (Juhász Kata), illetve a test okkal és céllal történő, tehát mindig is retorizált megmutatásának (Kulcsár Noémi) problémájára, hogy saját „mozgásnyelvükből” kilépnének. Ebben az értelemben mindkét koreográfia egy-egy testtanulmány: más-más összefüggésben teszi vizsgálat tárgyává a testet. Szakítanak azzal a klasszikus balettben gyökerező hagyománnyal, hogy a testet áttetsző médiumként, a táncost pedig – legalábbis a koreográfia univerzumán belül – a koreográfus intencióját végrehajtó, omnipotens, tökéletes természeti képződményként mutatják fel.

Juhász Kata body studies 3.0 című koreográfiájában kísérletet tesz a testhez – saját testünkhöz és a másik testéhez – való viszonyaink, valójában sémáink megfogalmazására, azért, hogy ezeket legalább átmenetileg félretegye és utat nyisson egy másik kérdésnek. Szóba hozható-e egyáltalán a test az erotika vagy a betegség-egészség diskurzusán kívül? Többirányú képzettségéből adódóan, orvosként és táncosként is foglalkoztatja, hogy megváltozik-e a testhez való viszonyunk, felülírhatóak-e a fenti sémáink, ha többet tudunk, beható ismeretekkel rendelkezünk a test működéséről? Közben óhatatlanul szembesül a kérdéssel, hogy képes-e a test „beszélni”sajátmagáról? Lényeges kérdés ez, mert elválaszthatatlan az identitástól és a metafizikától. Amikor a testünkről beszélünk, azt mondjuk, hogy „a lábam”, „a kezem”, vagyis ha a test a birtokunk, akkor hol van az „én”? Vajon mi mindenről kellene lemondanunk ahhoz, hogy betölthessük a testünket?

Alkotók:
Előadók: Bukta Gergő, Horváth Máté, Lázár Eszter, Juhász Kata
Dramaturg: Szabó-Székely Ármin
Koreográfus: Juhász Kata
Zene, hang: Kiss László
Konzultáns: Lóky Tamás

Kulcsár Noémi Body Building című darabja a színpadi táncot és annak eszközeit (testek, fények, kosztümök) állítja szembe a testépítés fetisizmusának ugyancsak színpadi eszköztárával. Az előadás azonban nem a testépítésről akar beszélni, sokkal inkább a testKÉP felépítéséről, hiszen a táncban és a testépítő versenyeken egyaránt csak a színpadi eszközökkel megjelenített, paradox módon „ábrázolt” test létezik.

„A test élménye nem záródhat önmagába: saját testemet nem tudom önmagamnak prezentálni, nem tudom maradéktalanul birtokba venni, ebből viszont következik, hogyha kiteszem magam mások tekintetének, akkor eleve mássá válok, mint aki önmagamban lennék.” – Kulcsár Noémi

“Számunkra a test több, mint szerszám vagy eszköz; ez a mi kifejeződésünk a világban, szándékaink látható formája ”
(Maurice Merleau Ponty)

Alkotók:
Előadók : Bukta Gergő , Horváth Máté, Lázár Eszter, Fekete Blanka
Zene: montázs
Szcenográfia, jelmez: Kulcsár Noémi
Koreográfus: Kulcsár Noémi

Az Aulea Alkotóműhely tagjairól:
Juhász Kata koreográfus, táncművész 1996 óta készít önálló koreográfiákat és szóló előadásokat. 1998 és 2006 között a Frenák Pál Társulat szólistája volt: a társulat teljes repertoárját táncolta. Az együttessel vendégszerepelt mind európai, mind távol-keleti színházakban és fesztiválokon. 2006 óta koreográfusként saját előadásaival rendszeresen fellép Budapesten és Európa különböző rangos táncfesztiváljain. Jelenleg az Aulea Alapítvány középiskolásoknak szóló beavató táncszínházi programjának keretében Like me, Like me és A rossztanuló felel című előadásaival járja az országot.

Kulcsár Noémi Fülöp Viktor-ösztöndíjas koreográfus, táncművész színpadi tapasztalatait Hamburgban és Münchenben szerezte, 2005 -től szabadúszó táncművészként dolgozik Magyarországon, 2005-től Győri Tánc és Képzőművészeti Iskola, majd 2011-től a Magyar Táncművészeti Főiskola mestere. 2008-tól a Az egri Gárdonyi Géza Színház Badora társulatnak tagja. Számos színdarabhoz készített koreográfiát az egri Gárdonyi Géza Színházban, ezen túl több alkalommal is koreografált a Zsidó Nyári fesztivál felkérésére, a Győri Balett, a Miskolci Balett és a Magyar Állami Operaház számára. 2012-ben létrehozza saját társulatát, a Kulcsár Noémi Tellabor, balett és vizuáltechikai műhelyt.

Támogatók:
EMMI, NKA, SÍN Kulturális Központ, Műhely Alapítvány

Jegyinformáció:
A normál jegy ára: 1600 HUF
A szakmai jegy/diák/nyugdíjas: 960 HUF
Kerületi lakosoknak: 1280 HUF

Jegypénztár: 1027 Budapest, Jurányi u. 1.
Telefon: +36-70-777-2533 (Hétfőtől péntekig:16:00-20:00, hétvégén: első előadás kezdése előtt 1 órával- az utolsó előadás kezdéséig)
E-mail: jegy@fugeprodukcio.hu
A foglalástól számított 3 munkanapon belül a jegyrendszer automatikusan felszabadítja a foglalást.

Kép: Mészáros Csaba

bodybuilding

Előző;:

Következő

XNXX Mobile